Najnowsze wydania

Serwis Expert - 2/2014

serwisexpert 0214 Czytaj e-wydanie online
Zamów prenumeratę
Zamów egzemplarz

W bieżącym wydaniu miesięcznika Serwis Expert

 

Trudne zadanie

Naprawa wysokociśnieniowych układów wtryskowych do łatwych nie należy. Wymaga doświadczenia, precyzji, zachowania czystości, a przede wszystkim odpowiedniego sprzętu.

 

Lakierowanie
element kompleksowej oferty warsztatu


Pokrycia malarskie niezależnie od tego, jak dużych powierzchni nadwozia dotyczą, nie powinny różnić się od fabrycznych ani pod względem estetycznym, ani technicznym, ani użytkowym.

 

Drugie życie silnika

Proces regeneracji silników jest bardzo trudny lub nawet niemożliwy bez stosowania nowoczesnych technologii obróbki. Szczególne znaczenie nabiera technologia honowania otworów oraz odpowiednia obróbka gniazd zaworowych.


Spalinowy zawrót głowy

Pracownicy warsztatów samochodowych i stacji diagnostycznych ze względu na konieczność uruchamiania i utrzymania w ruchu silników są narażeni na szkodliwe spaliny. Bez profesjonalnych odciągów na pewno zakręciłoby się im w głowie.

 
Szmaty do lamusa

Tradycyjne metody mycia i czyszczenia części profesjonalny warsztat powinien odsunąć na bok. Szmaty, czyściwo mogą zastąpić obecnie ultradźwięki, a nawet… suchy lód.


Najlepszym być

Już po raz siódmy Continental przedstawił ranking najlepszych serwisów należących do Sieci  Conti360° Fleet Services. Odwiedziliśmy jeden z nich, by zobaczyć, jak działają najlepsi.

 

Trudny wybór

Na każdą ciężarówkę składają się tysiące części, które podczas jazdy ulegają normalnemu zużyciu, a w razie innych zdarzeń drogowych – zniszczeniu. Od czasu do czasu każdy właściciel staje więc przed dylematem: części oryginalne, zamienniki, używane, a może regenerowane.

 

Spod igły

Komatsu Poland właśnie kończy wymieniać wszystkie swoje mobilne wozy serwisowe. Spracowane Volkswageny Craftery, Mercedesy Sprintery i stare Fordy zastąpiły właśnie nowiutkie Fordy Transity.

Bać się czy nie?

Po naszych drogach porusza się ok. 230 mln pojazdów, prawie jedna trzecia z nich wyposażona jest w turbosprężarki. Zgodnie z przewidywaniami do roku 2020 liczba ta jeszcze się podwoi.

 

Naprawić niemożliwe

Powypadkowe naprawy ciężarówek, naczep i przyczep wymagają użycia specjalistycznego sprzętu, który od analogicznych urządzeń stosowanych w warsztatach naprawiających samochody osobowe różni się nie tylko rozmiarami, lecz przede wszystkim konstrukcją i zasadą działania.

 

Niebezpieczne, ale cenne

W ciągu roku nawet mały warsztat wytwarza ponad tonę niebezpiecznych odpadów. Są to przede wszystkim zużyte  oleje silnikowe. Warto się ich pozbyć z zyskiem.